چگونه بهتر انگلیسی صحبت کنیم؟ ۸ نکته کاربردی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری یک زبان جدید، توانایی مکالمه در آن زبان است. اما چطور می‌توانیم مهارت مکالمه خود را بهبود دهیم؟ در این مقاله، به شما ۸ راهکار عملی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

۱. به خودتان فرصت صحبت کردن بدهید

هر چقدر هم که درس بخوانید، تا زمانی که صحبت نکنید، پیشرفتی حاصل نمی‌شود. برای بهبود مکالمه خود، باید به خودتان فرصت دهید تا در موقعیت‌های مختلف صحبت کنید. با دوستان، همکلاسی‌ها، همکاران و حتی با خودتان صحبت کنید. هر چه بیشتر صحبت کنید، اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

۲. از تکنولوژی استفاده کنید

در دنیای امروز، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در بهبود مکالمه زبان انگلیسی کمک کنند. یکی از آنها، اپلیکیشن و سایت search4.ir است که با استفاده از تکه‌هایی از فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی، به شما کمک می‌کند تا کلمات و اصطلاحات جدید را در قالب جمله و با لهجه درست یاد بگیرید و در مکالمه‌های روزمره خود از آنها استفاده کنید.

فیلم‌ها و سریال‌ها منابع فوق‌العاده‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. با تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها، می‌توانید با تلفظ‌ها، اصطلاحات و عبارات رایج آشنا شوید.

۳. صدای خود را ضبط کنید

بیشتر افراد از شنیدن صدای ضبط شده خود خوششان نمی‌آید، اما این در واقع راهی بسیار مفید برای بهبود مهارت صحبت کردن به زبان جدیدی که در حال یادگیری هستید است! شنیدن صدای خود، چیزهایی را نشان می‌دهد که ممکن است به صورت عادی متوجه آن نشوید، مثلا شاید هنگام سریع صحبت کردن، “س”های خود را قورت دهید یا مبهم صحبت کنید.
از طرف دیگر، ممکن است متوجه شوید که صحبت کردن شما بسیار بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کردید!
این کار به شما کمک می‌کند تا اعتماد بنفس خود را افزایش دهید و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و روی بهبود آنها کار کنید.

۴. عبارات را به جای کلمات تکی یاد بگیرید

یادگیری عبارات و جملات کامل به جای حفظ کردن کلمات تکی، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت مکالمه است. وقتی که شما یک عبارت یا جمله کامل را یاد می‌گیرید، به طور ناخودآگاه نحوه استفاده صحیح از کلمات در یک جمله را نیز فرا می‌گیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا مکالمات طبیعی‌تر و روان‌تری داشته باشید.

۵. گوش کنید و تکرار کنید

با دنبال کردن برنامه‌های تلویزیونی، ویدیوهای یوتیوب یا سخنان طبیعی انگلیسی، سعی کنید نحوه صحبت کردن را تقلید کنید. تلاش کنید لحن، سرعت و حتی لهجه را مطابقت دهید. این روش به تکنیک سایه یا shadowing معروف است.

۶. فرم‌های مختلف کلمات جدید را یاد بگیرید

برای تسهیل مکالمه، هنگام یادگیری واژگان جدید، فرم‌های مختلف آن‌ها را نیز یاد بگیرید. به عنوان مثال، اگر کلمه “write” را یاد می‌گیرید، فرم‌های دیگر آن مانند “wrote” و “written” را نیز بیاموزید. این دانش به شما کمک می‌کند تا هنگام صحبت کردن، بدون نیاز به توقف و فکر کردن، از واژگان به درستی استفاده کنید.

۷. عبارات رایج و کاربردی را یاد بگیرید

زمانی را برای توجه به نحوه صحبت کردن در زبان مادری خود اختصاص دهید و عبارات و کلماتی که بیشتر استفاده می‌کنید را بیاموزید. دانستن این عبارات به انگلیسی به شما کمک می‌کند تا به راحتی به این زبان صحبت کنید.

۸. دنیای اطراف خود را مشاهده و توصیف کنید

سعی کنید زمانی که در حال راه رفتن یا رفتن به محل کار خود هستید، آنچه را که می‌بینید به انگلیسی توصیف کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا به تفکر به انگلیسی عادت کنید و در مکالمات واقعی با دیگران راحت‌تر شوید.

بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی نیازمند تمرین مداوم و استفاده از روش‌های متنوع است. با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مقاله، می‌توانید مهارت‌های مکالمه خود را بهبود دهید و با اعتماد به نفس بیشتری در موقعیت‌های مختلف صحبت کنید.
اگر شما هم پیشنهادی برای ارتقا مهارت Speaking در زبان انگلیسی دارید در قسمت نظرات برایمان بنویسید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *