یادگیری زبان انگلیسی با چاشنی سرگرمی!

هیچ چیز به اندازه ی یک تصویر گویا نمیتواند در ذهن ما باقی بماند.

آموزش یکی از اصلی ترین بخشهای زبان انگلیسی است .اینکه شما توسط چه کسانی و چه منابعی آموزش داده می شوید بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل زمانی که استارت یادگیری را میزنیم در تلاش هستیم تا مجرب ترین استاد ها همراه با متدها و روش های نوین را انتخاب کنیم.

اما نباید فراموش کنیم که اراده و پشتکار خود ماست که مارا در راستای موفقیت  اهدافمان قرار میدهد.

استفاده از تصاویر ویادگیری بصری زبان انگلیسی را پیش تر مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه گرفتیم که یادگیری همراه با تصاویر سبب تقویت ذهن شده و کلمات و عبارات را در ذهن ما ثبت میکند. قطعی ترین حقیقت ممکن این است که فراموش شدن تصاویر از ذهن آدمی بسیار سخت تراز کلمات حفظی است.

حال فکر کنید این تصاویر متحرک شده و جمله ها و عبارات را با لهجه و گویش خاص خود تلفظ  کند؟!! چه می شود؟

منظور از تصاویر متحرک همان صحنه ها و سکانس های فیلم است که به شدت شرایط آموزشی را برای هر سطحی از زبان  فراهم میکند چرا که جنبه ی بصری داشته و موجب میشود بیننده درک بیشتری به موضوعات داشته باشد.

وقتی قدم به دنیای آموزش زبان دوم میگذاریم همه در تلاش هستیم که به مراحل speaking برسیم اما این راه صد ساله را میتوان به گذشت سالهای کمتری کاهش داد. این مسئله فقط به زمان  و روش صحیح نیاز دارد و بس.

انگلیسی که ما درآموزشگاه ها از طریق کتابهای درسی یاد میگیریم همان چیزی نیست که مردم در خیابان میگویند؛ ممکن  است  ما در کلاس زبان یاد گرفته باشیم چگونه بگوییم (او هر روز به مدرسه میرود) اگرچه این جملات از لحاظ گرامری و فنی درست است اما میتوان گفت که در زندگی واقعی این جملات اینگونه ادا نمیشود.

فیلم

امروزه تلویزیون بخش جدایی ناپذیر از زندگی  انسان است. بسیاری از ما طرفدار بازیگران و فیلم های انگلیسی زبان هستیم و عادت داریم ساعت های بسیاری از اوقات خود را صرف دیدن فیلم های زبان اصلی کنیم. نا گفته نماند که پرهیز از دوبله و سانسور از دلایل تماشای نسخه  اورجینال سریال ها وفیلم ها محسوب میشوند و این یک فرصت عالی است تا از این عادت برای تقویت مهارت شنیداری و مکالمه ی زبان انگلیسی استفاده کنیم .

وقتی تصمیم میگیریم با استفاده از فیلم دیدن انگلیسی یاد بگیریم  سفر جالبی را شروع کرده ایم زیرا قرار است کلمات جدیدی مثلا از فیلم دزدان دریایی یادبگیریم و نحوه ی تلفظ را از حیوانات انیمیشنی اموزش ببینیم ، اینگونه میشود که یادگیری لذت بخش و تاثیر گذار خواهد بود.

در این روش به جای اینکه مجبور باشیم از کتب قدیمی که بیشتر بر آموزش گرامر تاکید میکنند استفاده کنیم از فیلم های جذاب روز دنیا بهره میبریم  که علاوه بر جنبه آموزشی جنبه سرگرمی نیز داشته باشد.

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم برای یک زبان آموز سطح پایین تر از متوسط آسان نیست ؛ زیرا در بسیاری از سکانس ها ، دیالوگ ها واصطلاحاتی استفاده میشود که مخصوص یک ایالت خاص است و شاید بسیاری از استادان زبان انگلیسی هم متوجه آن نشوند اما این یک موضوع لاینحل نیست و با تمرین و تکراردرست میشود. البته باید در نظر گرفت که اگر تماشای فیلم به صورت اصولی انجام نشود کارایی چندان به سزایی را نخواهد داشت.

برای مثال، تماشای سریال های جدید که دیالوگ ها بسیار سریع ادا میشوند و دیدن فیلم هایی با مفاهیم پیچیده، رازآلود و  فیلم هایی که دارای فلش بک های متعدد هستند، به زبان فارسی هم مخاطب را گیج میکنند چه برسد به یک زبان آموز که در ابتدای مسیر خود قرار دارد، پس بهتر است بدنبال فیلم های ساده تر همچون هری پاتر،دزدان دریایی کاراییب،تنها در خانه  و سریال هایی از جمله فرندز و … باشیم.

نتیجه گیری

تقویت مکالمه و سخن گفتن ،بالا بردن اعتماد به نفس خود، تقویت مهارت شنیداری و همچنین یادگیری لغات و اصطلاحات جدید،امکان یادگیری ضرب المثل ها،اصلاح تلفظها، آشنایی باگویش ها و نزدیک شدن به لهجه ی واقعی و اصلی ودر نتیجه  تماشای فیلم همه ی مهارت ها را همزمان با یکدیگر افزایش میدهد و تنها بر یک مهارت  تاکید نمیکند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *