8 روش برای گفتن « حالت چطوره؟ » به انگلیسی

اگر می‌خواهید چند روش جدید برای گفتن “حالت چطوره؟” به انگلیسی یاد بگیرید، جای درستی آمده‌اید!
این سوالی است که انگلیسی‌ زبان‌ها همیشه می‌پرسند؛ زمانی که فردی جدید را ملاقات می‌کنیم، با همکارمان برخورد می‌کنیم و به ویژه وقتی که با دوستانمان دیدار می‌کنیم.
تکرار همیشگی یک سوال تکراری مثل “?How are you” می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد.
در اینجا چند روش برای پرسیدن سوال “حالت چطوره؟” به صورت رسمی، غیررسمی یا حتی به زبان عامیانه در موقعیت‌های مختلف آورده شده است:


روش‌های عمومی برای گفتن “حالت چطوره؟” به انگلیسی

  1. ?How are you
    این عبارت یکی از اساسی‌ترین عبارات در زبان انگلیسی است و می‌توانید آن را در هر زمینه‌ای استفاده کنید؛ با دوستان، همکاران، رئیس یا معلم خود. پاسخ معمول به این سوال معمولاً “Fine, thanks” یا “Good, thanks” است، حتی اگر وضعیت واقعی ما خوب نباشد.
  2. ?How’s it going
    این عبارت کمی غیررسمی‌تر از “?How are you” است، اما همچنان یک عبارت عمومی خوب است که می‌توانید با بیشتر افراد استفاده کنید. در کشورهای انگلیسی‌زبان، می‌توانید این عبارت را با فردی که مقام بالاتری از شما دارد (مثل رئیس) استفاده کنید، به شرطی که با او کمی رابطه دوستانه داشته باشید.
  3. ?How’s everything?/How are things
    این سوال را از کسی می‌پرسید که او را می‌شناسید. این عبارت نشان می‌دهد که شما کمی در مورد زندگی او اطلاعات دارید و دوست دارید از حال او باخبر شوید.
    مثلاً می‌توانید از یک همکار بپرسید:
    “?How’s everything”
    و او ممکن است پاسخ دهد:
    “…All good, thanks. That project I was working on”.
  4. ?What’s been going on
    این یک سوال خوب برای پرسیدن از کسی است که او را می‌شناسید. این سوال از او دعوت می‌کند تا کمی در مورد زندگی و اتفاقات اخیرش صحبت کند. بنابراین احتمالاً پاسخ واقعی‌تری دریافت می‌کنید.

روش‌های رسمی برای گفتن “حالت چطوره؟” به انگلیسی

  1. ?Are you well
    کسانی که این سوال را می‌پرسند انتظار دارند شما به سادگی بگویید: “Yes, I’m very well, thanks” یا چیزی مشابه. این سوال معمولاً دعوت به یک پاسخ طولانی و عمیق نمی‌کند.
  2. ?How are you keeping
    این عبارت قدیمی و بیشتر بریتانیایی است تا آمریکایی. می‌توانید پاسخ دهید: “I’m keeping well”، اما این پاسخ بسیار قدیمی است، بنابراین بهتر است بگویید: “Very well, thank you” یا چیزی مشابه.

روش‌های دوستانه برای گفتن “حالت چطوره؟” به انگلیسی

  1. ?What’s up
    این یک روش غیررسمی یا به زبان عامیانه برای پرسیدن “حالت چطوره؟” از یک دوست است.
    پاسخ به این سوال می‌تواند کوتاه یا طولانی باشد. مثلاً:
    + “?What’s up”
    – “?Nothing much, you”
    یا
    + “?What’s up”
    – “…I’ve got so much work to do”.
    انگلیسی‌زبان‌ها همچنین از “?What’s up” زمانی که کسی ناراحت به نظر می‌رسد استفاده می‌کنند.
  2. ?What’s new
    یک روش غیررسمی برای پرسیدن “What’s been going on”، این عبارت از طرف مقابل دعوت می‌کند تا کمی در مورد خود و زندگی‌اش صحبت کند.

حالا شما انتخاب‌های زیادی برای پرسیدن “حالت چطوره؟” دارید. خوب است به یاد داشته باشید که کدام یک از این عبارات دعوت به پاسخ طولانی می‌کند تا از پرسیدن آن‌ها در مواقعی که عجله دارید خودداری کنید!
با استفاده از این مطلب، می‌توانید روش‌های مختلف برای گفتن “?How are you” را یاد بگیرید و در مکالمات خود تنوع ایجاد کنید. این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به آن‌ها هم کمک کنید تا مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهند!


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *